چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه معلمینی که در کنار آموزش نگاه تربیتی دارند، اثرات بیشتری بر روی دانش‌آموزان می‌گذارند، گفت: امروز باید بدانیم در فضای تربیتی با رقیب‌های بسیار جدی و البته کاربلدی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در دیدار مدیر کل و سرگروهان پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه این شبکه پرورشی باید دارای پویایی و فعالیت مناسب باشد، اظهار داشت: این شبکه می‌تواند از کف مدارس مسأله شناسی کند و آنرا به سر شبکه‌ها جهت ارائه راهکار معرفی کند.

وی با تأکید بر اینکه مخاطبان شما و نسل جوان امروز با نسل جوان سال‌های قبل متفاوت است و ویژگی‌های خاص خودش را دارد، گفت: اشتباه و نداشتن دقت کافی در تولید و ساخت یک محصول شاید عمر آن را کاهش می‌دهد، اما اشتباه در عرصه تربیت انسان مسأله‌ای ابدی است.

امام جمعه همدان، افزود: هیچ‌کس به اندازه مجموعه نظام تربیتی کشور، امروز مسئولیت خطیری بر عهده ندارد.

وی با بیان اینکه معلمینی که در کنار آموزش، نگاه تربیتی دارند، اثرات بیشتری بر روی دانش‌آموزان می‌گذارند، ابراز کرد: امروز باید بدانیم در فضای تربیتی با رقیب‌های بسیار جدی و البته کاربلدی مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: متاسفانه در سطح مدارس الگوی تربیتی منسجمی وجود ندارد و گاها معاون‌های پرورشی بنا بر تشخیص خودشان فعالیت ‌می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئله تربیت بر آموزش مقدم است، خاطرنشان کرد: البته تبدیل شدن آموزش به باور و رفتار نیز در انسان دارای فرایندهایی است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه این جلسات باید گفت‌وگو محور و همراه با مسئله شناسی باشد، اظهار کرد: در دیدار با وزرای آموزش و پرورش در دولت‌های مختلف بر لزوم رسیدگی و توجه به وضعیت اقتصادی جامعه فرهنگیان بارها تأکید کرده‌ام.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha